Gruppträning

Vill du variera din gymträning, eller gillar du helt enkelt bäst att träna i grupp är Trainiums gruppträningspass något för dig! Vi erbjuder ett antal olika pass med olika fokus. Gemensamt för passen är dock att de bygger på ett funktionellt tänk, där den träning du utför ska ge dig så mycket nytta som möjligt också i vardagen. Det finns alltid minst en Trainium-coach med på passen, som peppar och hjälper till med träningstekniken. De olika träningspassen lämpar sig i princip för vem som helst eftersom träningen kan anpassas enligt deltagarnas olika förutsättningar.

Våra gruppträningspass rymmer ett begränsat antal deltagare eftersom vi vill kunna handleda gruppträningen mera på individuell nivå, så det lönar sig att boka in sig till passen på förhand. Detta sker snabbt och enkelt via vår bokningskalender. Vi hjälper till att boka in dig om det behövs, kontakta oss då på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 044 2382706 senast en timme före passets början.

Låt det bränna i både lungor och muskler!

TRAINIUM-PULSE är ett pulshöjande träningspass som fokuserar på att förbättra konditionen och höja mjölksyretåligheten. Träningen utförs i intervallform, vilket innebär att man jobbar intensivt under en tidsintervall så att pulsen ökar. Därpå följer en viss tids återhämtning, endera aktiv eller passiv, så att pulsen kommer ned, varefter man börjar om och höjer den igen. I passet ingår olika hopp, muskeluthållighetsövningar och rörelser som utmanar kroppens kärna, bålen. Till övningarna presenteras alltid alternativ så att var och en kan träna på sin egen nivå.

Max antal deltagare: 16-20.

Det bästa av två världar!

TRAINIUM-MIX består av både styrkeuthållighet och pulshöjande moment. Upplägget är olika former av cirkelträning och träningen utförs ofta i tidsintervaller.
I passet används funktionella redskap som t.ex. skivstänger, kettlebells, olika bollar och släde.
Till övningarna presenteras alltid alternativ så att var och en kan träna på sin egen nivå.




Max antal deltagare: 16-20.

Bygg en funktionellt stark kropp!

TRAINIUM-STRENGTH är ett träningspass med fokus på styrka för hela kroppen. I passet ingår funktionella basrörelser som press och drag i olika riktningar och träningsredskap som används är skivstänger, kettlebells, bollar, släde och egen kroppsvikt. Vikterna anpassas så att var och en kan träna på sin egen nivå.

Max antal deltagare: 14-18.

Kombinera träning med frisk luft!

TRAINIUM-OUTDOOR är ett utomhuspass som hålls vid Dragsvik motionsbana eller Sporrong (dock alltid gemensam start från Trainium). Träningen består av både pulshöjande- och muskelkonditionsövningar, ofta med hjälp av egen kroppsvikt eller enstaka träningsredskap. Till övningarna presenteras alltid alternativ så att var och en kan träna på sin egen nivå.

Max antal deltagare: 16-20.

Det är aldrig för sent att börja träna!

TRAINIUM-BEGINNERS är ett muskelkonditionspass för nybörjare. Passet fokuserar mycket på att lära in rätt teknik och rörelsemönster i basövningar som knäböj, marklyft, drag- och pressrörelser. I passet ingår även enkla pulshöjande moment. Passar nybörjare i alla åldrar.

Max antal deltagare: 12-14.

Ju äldre du blir desto viktigare är träningen!

TRAINIUM-SENIORS riktar sig till personer kring 60 år och äldre. Träningen tar i beaktande de äldres premisser och behov och fokuserar på styrka, balans och rörlighet.

Max antal deltagare: 30.

För en smidig och smärtfri kropp!

TRAINIUM-MOBILITY är ett 30 minuters rörlighetspass för hela kroppen där det ingår både dynamiska och statiska övningar. För att känna sig bekväm och smärtfri i kroppen och få ut allt av sin övriga träning lönar det sig att hålla muskler och leder rörliga, vilket är målsättningen med passet.

Max antal deltagare: 20.

För män i sina bästa år!

TRAINIUM-MEN 45+ riktar sig till män kring 45 år och äldre. Passets upplägg är olika former av cirkelträning med både styrke- och pulshöjande moment. I passet ingår bl.a. funktionella basrörelser som press och drag i olika riktningar. Till övningarna presenteras alltid alternativ så att var och en kan träna på sin egen nivå.

Max antal deltagare: 16.